Misterios, elegant, pitoresc, excentric, Parisul iti innebuneste simturile
ORAŞELE LUMII

Misterios, elegant, pitoresc, excentric, Parisul iti innebuneste simturile. De ce Parisul? Pentru ca aici placerea e considerata cel mai serios lucru in viata si pentru ca orice indragostiti trebuie sa viziteze macar o singura data in viata acest pitoresc oras care te impresioneaza chiar de la aeroport.

Am stat la 61 Paris Nation Hotel si conditiile au fost super excelente ... Acum sincar sa va spun plecam dimineata si ne intorceam seara pentru ca scopul excursiei a fost sa vizitam cat mai mult.

Vacanta mea a coincis cu festivalul de jazz din Montreux - Elvetia
ORAŞELE LUMII

Cum sesiunea se terminase si soarele bland ne imbia spre relaxare pe taramuri straine, la sfarsitul lunii iunie am decis sa vizitez o tara micuta dar cu renume in Europa, si anume Elvetia - orasul Montreux, situat la sud si vorbitor de limba franceza, probabil datorita invecinarii cu Franta. Elvetia nu are o limba proprie, deci poti auzi cel putin 3 limbi straini (francaza, italiana si germana), in funtie de zona pe care o vizitezi.

Orasul Montreux il pot asocia cu 3 lucruri : statuia lui Freddie Mercury, lacul Leman (unii spun ca are forma de croissant, mie mi se pare ca seamana cu un crocodil Laughing) si festivalul international de jazz.

As dori sa fiu ghid turistic al capitalei Qatar, Doha
ORAŞELE LUMII

Destinatia despre care doresc sa povestesc este Doha, capitala statului Qatar din Orientul Mijlociu. As dori sa fiu ghid turistic al capitalei Qatar, Doha. Am fost acolo la munca, cunosc orasul si punctele cheie ale orasului cat si atractiile truistice.

Ce m-a impresionat , a fost faptul ca s-a dezvoltat formidabil in ultimii 10 ani, viata de acolo, extravaganta in stilul de viata , zgarie nori si masinile de acolo, unele modele de masini doar vazandu-le la TV , am avut ocazia sa le si conduc, o experienta de neuitat.

Am luat Madridul la pas
ORAŞELE LUMII

Spania cea fierbinte este protagonista povestioarei mele. Am vizitat-o in iunie 2010 si de atunci mi-a ramas la corason. Iubitoare de istorie fiind Spania mi-a oferit un cocktail impresionant de modern si antic, un amalgam foarte bine imbinat de vechi si nou.

Mult mi-a placut Madridul cu al sau parc intins pe multe hectare – Parque Del Retiro. Mi-a solicitat la maxim talpile da’ n-a scapat nici o alee necalcata. In plus mi-au placut oamenii, relaxati in orice moment al zilei, fie ca se duceau la munca, erau in pauza de masa sau seara la o intalnire cu prietenii in oras.

5 zile in Budapesta
ORAŞELE LUMII

De cum ajungi in Budapesta e clar ca esti mai aproape de Vest, de Austria. Orasul este curat, cu cladiri impunatoare, bine ingrijite si conservate. Strada principala din centrul orasului este plina de magazine, cafenele si restaurante.

Desi este un oras aglomerat (plin de turisti in orice anotimp), te poti plimba in voie, nu sunt ambuteiaje in trafic, gasesti parcari inclusiv in centru (cu plata, e drept).

Paris singurul oraş pe care, din totdeauna, am vrut să-l vizitez
ORAŞELE LUMII

Paris - "le coeur de la France" -, singurul oraş, pe care, din totdeauna, am vrut să-l vad. De când mă ştiu, visul meu a fost să mă plimb pe străzile Parisului, eventual, arborând o beretă roşie, pe cap, cântând « La Vie en Rose » şi mâncând un croissant veritabil, cum numai ei, francezii, ştiu să pregătească.

« Oraşul luminilor »…, « Oraşul îndrăgostiţilor »…, « Orasul revoluţiilor sangeroase »…, de-a lungul timpului, a fost denumit în multe feluri.
Si, cred, că orice turist percepe acest oraş în mii şi mii de feluri. Aflată acolo, consider, că nu mi-ar fi ajuns nici o lună de zile, pentru a vedea şi a simţi stilul de viaţă parizian.

Toledo este un oras cu o istorie tumultoasa
ORAŞELE LUMII

Toledo este un oras cu o istorie tumultoasa situat in centrul Spaniei. Oras cetate, recunoscut pentru spadele confectionate dintr-un otel special, al carui secret numai mesterii locali il stiu.

În 1986, orașul Toledo a fost declarat Patrimoniu Mondial de UNESCO pentru multitudinea de patrimonii culturale printre care: Castelul de San Servando, Catedrala Santa Maria de Toledo, Poarta Soarelui, Podul din Alcantara, etc.

Momente unice in inegalabila Viena
ORAŞELE LUMII

Tara despre care va voi povesti si am avut parte de momente foarte frumoase este Austria si anume orasul Viena. Ceea ce m-a impresionat cel mai mult a fost curatenia de nedescris pe care am gasit-o acolo fata de tara noastra, oamenii educati si nu in ultimul rand peisajele si toate acele locuri vizitate, dar mai ales pastrate asa cum ar trebui sa o facem si noi, in tara noastra. Si noi avem o tara la fel de frumoasa.

Roma este un muzeu în aer liber

Dupa ce ani la rând am acordat prioritate altor destinaţii, în mai 2012 a venit momentul să gust cireaşa de pe tort: ROMA! Toate fotografiile ce infăţişau Roma văzute vreodată conţineau detalii ce mă convingeau că Roma nu-mi va înşela aşteptările şi aşa a fost. Am sosit la Roma la început lunii mai, la primele ore ale dimineţii şi am fost întâmpinaţi ( eu şi logodnicul meu) de un soare primăvăratic ce învăluia oraşul etern într-o aură ambientală exact pe gustul meu.

Încă de la periferia oraşului m-am simţit în Roma ca în acel loc în care aş putea locui o viaţă întreagă fără să mă plictisesc, pentru că arhitectura şi coloritul citadelei mie asta mi-au exprimat: căldura, relaxare şi confort spiritual! Cu aceleaşi impresii am plecat după cele cinci zile minunate petrecute la Roma şi cu un mare 'of' în suflet, ştiind cât îmi va lipsi starea de bine indusă de armonia acestei destinaţii