Praga,orașul celor 100 de turnuri
ORAŞELE LUMII

Povestea mea este despre Praga, orașul celor 100 de turnuri.
Este unul dintre cele mai frumoase și impresionante orașe europene unde se îmbină în mod armonios elemente de arhitectură gotică, romanică cu cele de secol XXI astfel de la un pas la altul te simți într-un alt amibient, te deplasezi între vechi și nou.

O vacanta in Lisabona si imprejurimile - Sintra, Cascais, Cabo de Roca
ORAŞELE LUMII

Ne-am uitat pe hartă și vroiam sa alegem o destinație de vacanță. Să fie Lisabona și împrejurimile: Sintra, Cascais, Cabo de Roca?

O destinație nu tocmai la îndemână pentru turistul din România. Și aceasta pentru că, parcurgerea celor 7.500 de km (dus-întors) este destul de dificilă cu autoturismul iar cu avionul nu există curse directe, cel putin din aeroporturile din Ardeal. Cu toate aceste preconcepții am început să ne documentăm despre destinația la care ne-am gândit. Am adunat informații despre obiectivele turistice, poziția geografică, istoria și cultura Lisabonei și împrejurimilor ei. Cu cât aflam mai multe, cu atât ne doream mai mult să concretizăm călătoria.

Sevilia, un oras plin de monumente, parcuri, gradini si biserici
ORAŞELE LUMII

Sunt multe lucruri ce m-au impresionat... oamenii ca si civilizatie, faptul ca urcarea in autobuz se face doar pe usa din fata, iar coborarea pe celelalte usi, ca in fiecare statie exista harta orasului unde gasesti ce autobuz trebuie sa folosesti pentru a ajunge intr-un loc. M-au impresionat stradutele inguste, faptul ca erau populate de calesti cu cai, ca exista respect pentru oamnii care lucreaza, programul de lucru la magazine fiind de dimineata intre 9-10 pana la ora 14, dupa care reveneau la ora 17-17:30, cu pauza de odihna, iar duminica toate magazinele sunt inchise, ceea ce oferea posibilitatea unei zile intregi pe saptamana, libera.

Barcelona, o destinatie perfecta pentru un concediu reusit

Ce ar fi sa nu iti placa in Barcelona?

Ai tot ce iti poti dori de la un concediu reusit: plaja animata cu apa cristalina, cultura si arta specific catalana, arhitectura - cele mai impresionante cladiri ce te provoaca sa le intelegi fiecare colt, magazinele mai ales cand vezi domnisoarele in tenisi proband o rochie eleganta, mancare specifica si sangria, localnici primitori, arta, vremea perfecta unde simti briza marii in timp ce te plimbi pe stradutele cochete, multitudinea de culturi (spaniola, catalana, franceza, italiana), muzica.

La pas cu istoria pe carari de Paris
ORAŞELE LUMII

Am visat deseori sa cutreier in tara romantismului,in orasul dragostei - France....Paris... si am plecat cu gandul la francofonie, la dulcele cant al limbii lui Moliere... Primul impact- calatoria cu avionul... prima din viata mea... am simtit ca ma ridic suuuuus... deasupra micimii fiintelor umane ... deasupra zgomotului derizoriu si zilnic ce ne impiedica sa imbratisam natura... frumosul... divinul... esentialul...

Aterizare la Paris!!!!... oras de vis... metropola ce isi ascunde surprizele ce te uimesc la tot pasul... ce iti dezvaluie comorile sale de secole doar daca il iubesti...

Minunata mea excursie in Portugalia
ORAŞELE LUMII

Am sa va povestesc despre minunata mea excursie in Portugalia, o tara incredibil de frumoasa unde am fost "oaspete" timp de 7 zile. Am trait sub amprenta unui oras mic, numit Vouzela aflat la 300 de kilometri de Lisabona,unde totul era imbracat intr-o aura veche si fascinanta. Am vazut cladiri pline de detalii captivante si strazi cu pavajul uitat in alta epoca.
In mica mea calatorie am avut sansa sa vizitez si alte cateva orase care pentru o zi sau doar cateva ore petrecute acolo m-au incantat.

Am ajuns in incredibilul oras Aveiro situat la 60 de kilometri de Vouzela, langa Oceanul Atlantic, unde pe canalul ce strabatea orasul salasluiau niste gondole superbe, pictate fiecare cu diferite imagini. Am facut o plimbare cu acest fel special de gondole si m-am lasat purtata de apa intr-un paradis. Era un sentiment inimaginabil sa stau pe acea capodopera de arta si sa patrund printe acele constructii pline de delicatete in stilul Art Nouveau.

Experienta mea de vacanta in Roma
ORAŞELE LUMII

Stiti cum se spune…toate drumurile duc la Roma. Intr-un final a venit timpul sa vizitez si eu aceasta capitala europeana , intrigat fiind de toti cei care imi spuneau cat de minunata este (nu a fost insa prima mea intalnire cu Italia; in trecut, am vizitat Venetia si Florenta si am fost surprins, intr-un mod cat se poate de placut). Din pacate, incep prin a va spune din capul locului ca mica mea excursie in Roma nu a fost extraordinara. Am admirat, am vizitat, am aflat lucruri noi, insa nu am fost impresionat, nici pe departe.

O vizita in Viena si imprejurimile acesteia

Am vizitat Viena, Austria si imprejurimile acesteia, incluzand cateva sate. Ghizii vorbesc in engleza la orice obiectiv turistic, chiar si pentru doua persoane, toata lumea a fost amabila si de fiecare data ne-am simtit extrem de bine. Diversitatea produselor alimentare/nealimentare din piete, magazine sau targuri este impresionat de mare.

Cazare ieftina si conditii foarte bune gasiti la Marc Aurel Hotel (Hauptstrasse 10, 2404 Petronell-Carnuntum, Osterreich), am stat acolo de 3 ori, cate 4-5 nopti si nu am avut nimic de reprosat. Se afla intr-un sat linistit la 30km de Viena (puteti merge pe autostrada sau pe drumul national), parcarea este gratuita, in fata hotelului.

Cu gandul la Venetia
ORAŞELE LUMII

As vrea sa va povestesc despre Venetia!

De curand m-am intors dintr-o mult asteptata vacanta, care a cuprins trei tari: Italia, Slovenia si Croatia. Itinerariul l-am stabilit noi. Initial am cumparat un pachet turistic in Croatia, cu cazarea chiar in nord-vest, in prima localitate de langa Slovenia. Acest lucru l-am facut din timp, adica din luna martie. Dupa aceea ne-am mai dorit, inainte de a ajunge acolo ,sa mai vizitam si altceva ,dar asa incat sa nu ne abatem prea mult din drumul nostru. Locuind intr-un oras de langa frontiera de vest a tarii, mai toate dumurile duc catre Occident, prea putin ne vine sa plecam in sens opus.