Insula Tao din Thailanda - paradisul scufundărilor
VACANŢE EXOTICE

Situată în Arhipelagul Samui din Golful Thailandei, insula Tao este una dintre cele mai populare destinaţii pentru iubitorii de scufundări, în special pentru cei începători. Plajele curate, apele limpezi, abundenţa de corali şi peşti coloraţi, ospitalitatea localnicilor şi, nu în ultimul rând, preţurile mici la cazare, mâncare şi orice altceva au făcut din această insulă micuţă un punct important de atracţie pe harta de ‘must do’ a oricărui împătimit călător.

Insula Lanta din Thailanda, un loc perfect pentru o vacanţă relaxantă

Vacanţa noastră în Lanta a venit după trei săptămani mai nebunatice şi mai obositoare petrecute în Golful Thailandei, în insula Tao. Ne doream câteva zile de relaxare, aşa că am avut buna inspiraţie să optăm pentru liniştita insulă Lanta, aflată pe cealaltă coastă a Thailandei, în Marea Andaman.

Arhipelagul Ko Lanta are 52 de insule, se află în Marea Andaman şi aparţine de Provincia Krabi. Numai cele două insule Ko Lanta Yai şi Ko Lanta Noi şi câteva insule mai mici oferă spaţii de cazare.

Piatra Craiului - "Instinctul matern"
DESCOPERĂ ROMÂNIA

Obiectivul turistic despre care voi vorbi este Piatra Craiului, dar titlul pe care vreau sa-l dau povestioarei este "Instinctul matern", imi pare foarte potrivit pentru cele intamplate in vara anului 2011, intr-un concediu de 11 zile, cu sotia, in care ne-am propus sa terminam o harta (cand spun asta ma refer la Muntii Piatra Craiului, Bucegi, Piatra Mare si Ciucasul).

Trebuie sa recunosc, a fost un concediu in care am cunoscut multi oameni, locuri si de fiecare data cand stau si ma gandesc la acele momente ma cuprinde o emotie, de parca as trai din nou aceleasi clipe. Nu voi face referire decat la Piatra Craiului pentru ca nu doresc sa plictisesc pe nimeni si daca ar fi de povestit tot ce merita vazut si tot ce am trait cred ca mi-ar trebui mult timp sa le scriu.

Platoul Vartoapelor: 10 hectare de ghiocei, 10 hectare de alb şi verde, 10 hectare de covor sfânt
DESCOPERĂ ROMÂNIA

Se numeste simplu: Platoul Vartoapelor. Nu este un obiectiv turisic, neaprat. Nu doreste, inca, sa fie calcat de picioarele manelistilor si al distrugatorilor de frumos. Este un loc cu totul special, nemaivăzut, nemaiîntâlnit. Este inceputul şi sfârşitul, este acel tărâm descris, parcă,de Ispirescu, fiind acela al tineretii făra batraneţe şi al vieţii fără de moarte.

Platoul Vartoapelor este locul unde treci graniţa între tinereţe şi senectute, între adevăr şi minciună, între dreptate şi nedreptate, între puritate şi maculare. Acela este raiul, cel pe care il intuim, dar nu il pricepem, acela pe care il visăm dar nu suntem pregătiţi să-l călcăm. 10 hectare de ghiocei, 10 hectare de alb şi verde, 10 hectare de covor sfânt şi sublim, ascunse în imensitatea unui loc mirific nu trebuie sa fie o invitaţie la vizitare.

Ele există acolo si erită vizitate pentru că de acolo ni s-au născut legendele întregului neam, de acolo curge izvorul vieţii, acolo poţi să încerci sentimentul că eşti un om liber şi detaşat de toate mizeriile acestei lumi.

Crucea de pe Caraiman, un monument inaltat la locul care i se cuvine
DESCOPERĂ ROMÂNIA

Copil fiind, eram vrajit de povestile lui despre acest loc. Bunicul meu a fost un barbat puternic, foarte priceput (talentat as putea zice), plin de viata si dornic mereu sa vada locuri noi sau sa revada locurile pe care le mai vazuse si care i-au placut. Talentat zic, pentru ca desi castiga bani din mesria de contabil (dupa ce, in tinerete se pregatise in domeniul pomiculturii), picta destul de bine (in special dupa modele, reproducea aproape exact chipuri de oameni, dar si locuri, cladiri, peisaje etc.). Dar talentul lui cel mai mare, care impresiona pe toata lumea, era legat de lemn. Incepuse cu traforajul, trecuse apoi la pirogravura si incercase, in cele din urma, si sculptura. Apartamentul lui de doua camere ajunsese plin de lucrari facute de mana lui, muncite vara in balconul mic dar foarte bine amenajat, dar, mai ales iarna, si in bucataria de unde bunica nu reusea mai deloc sa-l alunge in vederea prepararii bucatelor.

Cheile Nerei, o zonă neaşteptat de frumoasă

Obiectivul turistic despre care am ales să povestesc este o zonă neaşteptat de frumoasă din sud – vestul ţării şi anume: Parcul Naţional Cheile Nerei – Beuşniţa. Auzisem demult despre frumuseţea Cheilor Nerei şi iată că după ce am epuizat de vizitat numeroase destinaţii turistice din ţara noastră, am ales să mergem şi în acest loc mai puţin accesibil pentru noi din punct de vedere al distanţei.

Înarmaţi cu hărţi, cort, GPS şi pregătiţi de drum, am plecat dimineaţa devreme deoarece ştiam că avem de parcurs peste 600 de kilometri şi doream să poposim în drum şi la Cazanele Dunării. Traseul urmat de noi a fost Buzău-Bucureşti-Piteşti-Craiova-Orşova-Moldova Nouă-Sasca Montană-Sasca Română. După un drum deosebit de lung si nelipsit de peripeţii (luându-ne după GPS am mers pe un drum forestier lung de 22 km pentru a ajunge la Sasca Montană), am ajuns într-un final în Sasca Română unde am şi găsit un loc de campare.

Gradina Botanica Vasile Fati din Jibou, un obiectiv turistic mai putin cunoscut, care merita vizitat
DESCOPERĂ ROMÂNIA

Gradina Botanica Vasile Fati din Jibou, judetul Salaj este unul din acele – destul de multe, mai putin cunoscute, dar care merita vizitate. Am avut sansa de a vizita aceasta gradina botanica in data de 28 august 2012 intr-o zi fermecatoare de vara tarzie parca perfecta pentru astfel de vizite.

Gradina botanica este amenajata in jurul castelului nobililor maghiari Wesselenyi, care, potrivit tendintelor vremii, a fost completat cu un arboretum ce avea sa constituie mai tarziu piatra de temelie a gradinii botanice din Jibou, fapt ce ne-a purtat cu gandul la parcul dendrologic din Simeria, judetul Hunedoara.

Deopotriva gradina botanica si centru de cercetari acest obiectiv turistic din Jibou are o organizare pe sectoare tematice precum: sere, acvariu, parc zoo, gradina japoneza s.a.

Cheile Sohodolului, frumusete salbatica
DESCOPERĂ ROMÂNIA

Toţi ne întoarcem din drumeţiile noastre cu un bagaj de imagini care de care mai încântătoare, cu inima plină de frumuseţe şi cu... dorinţa de a împărtăşi impresiile noastre şi altora. De aceea, acest concurs nu este doar o provocare, ci şi o invitaţie la taifas care nu se poate refuza.

Nerăbdător, am început să scotocesc printre amintirile încă proaspete ale verii trecute, dar a mă opri asupra unui SINGUR loc nu mi-a fost deloc uşor. Simţeam reverberând în mine atâta frumuseţe încât îmi venea greu să mă decid. Şi totuşi... Desprinzându-se dintr-un colaj de imagini care mă invada, iată Cheile Sohodolului! Frumuseţe sălbatică şi maiestuozitate. Apă, stâncă şi cer. Căldură şi generozitate. Şi parcă pentru a se putea dărui în întregime turistului însetat de frumuseţe, pentru a veni şi în întâmpinarea celor mai comozi, sunt şi uşor accesibile.

Baile Herculane, o statiune plina de istorie si mister.
DESCOPERĂ ROMÂNIA

M-am tot gandit despre ce as putea sa va scriu, deoarece am vazut foarte multe locuri frumoase in Romania, dar pana la urma m-am hotarat sa va scriu despre ultimul concediu care l-am facut anul acesta impreuna cu sotul meu si socrii mei la Baile Herculane si o sa intelegeti imediat de ce am ales aceasta destinatie.