Lectura de weekend: arhitectura României
DESCOPERĂ ROMÂNIA

Am ales pentru această săptămână un subiect în care detaliile mă depăşesc, însă îl voi privi din punct de vedere a turistului care călătoreşte cu prieten care ar putea fi poreclit "dex", "ghid", "doc" etc.

Nu ştiu multe despre arhitectură, însă îmi place să admir. Apreciez detaliile de pe construcţii, apreciez decoraţiunile, geometrica, motivele şi alte câteva lucruri. Fără nicio explicaţie mi s-a întâmplat de două ori această săptămână să citesc un articol despre o anumită clădire şi să spun la prima vedere: "asta e în România?", în condiţiile în care scriu doar despre turism de aproape doi ani.

Muzeul Satului Bănăţean Timişoara: te simţi "ca la ţară" în mijlocul naturii - galerie foto
DESCOPERĂ ROMÂNIA

De mult timp doream să vizitez şi eu Muzeul Satului Bănăţean, mai ales că de fiecare dată când mergem la Zoo Timişoara (şi mergem de multe ori!) ne parcăm chiar lângă. Muzeul Satului Bănăţean este un muzeu în aer liber în care principalele atracţii sunt mai multe case din zona Banatului, fiecare cu farmecul său. Vizitarea acestui muzeu îţi oferă posibilitatea de a petrece 2-3 ore în mijlocul naturii, bucurându-te de linişte şi de o atmosferă relaxantă.

CONCURS: Găseşte numărul biletului norocos, care te duce direct la Viena
BUSOLA CĂLĂTORULUI

Îţi doreşti să vizitezi grădina şi castelul Schonbrunn, Palatul Belvedere - reşedinţa de vară a celebrului general Eugeniu de Savoia, Catedrala Sfântul Ştefan, fondată cu aproape 900 de ani în urmă sau lumea magică de la Casa Fluturilor din Viena? Ai ajuns unde trebuie!

Tot ce trebuie să faci este să deblochezi codul din patru cifre a biletelor norocoase pe care le pun la dispoziţie prietenii noştri de la Austrian Airlines şi să te pregăteşti de plecare.

Morning photo glory: cu Instagram în zbor spre Bucureşti
BUSOLA CĂLĂTORULUI

Eu nu sunt o persoană foarte matinală, decât atunci când e obligatoriu. Din punctul meu de vedere ora potrivită pentru trezire dimineaţa este ora 9, uneori chiar şi 10. Astfel că atunci când trebuie să plec la Bucureşti (în interes de serviciu) la ora 6 dimineaţa îmi vine să mă declar bolnav Tongue Out

Totuşi, există şi o parte frumoasă la zborurile matinale: dacă ai noroc poţi admira răsăritul soarelui de la înălţime. De data aceasta nu am putut face poze foarte bune din cauză că geamul era aburit.

Turist în România: curiozităţi despre localitatea Roşia Montană din Munţii Apuseni
DESCOPERĂ ROMÂNIA

Roşia Montană este o localitate minieră din munţii Apuseni, situată la doar 12 kilometri de oraşul Abrud. Este străbătută de râul Roşia, un râu bogat în minerale, în special fier, care dă o culoare roşiatică apei, de unde şi denumirea în maghiară de "Vares Patak – Pârâu Însângerat".

Localitatea are o existență milenară, fiind cunoscută încă dinaintea cuceririi Daciei, amintită de Herodot, Pliniu, Titus Liviu și este una din cele mai vechi localități cu tradiție în exploatarea metalelor prețioase din Europa.

City-break Valencia: admiră animalele de aproape în Bioparc Valencia - galerie foto
ORAŞELE LUMII

Grădina Zoologică din Valencia se numeşte Bioparc. Până nu am ajuns să o vizitez nu înţelesesem de ce şi care este diferenţa faţă de clasica grădină zoologică cu care eram familiar. Bioparcul înseamnă un concept nou privind grădinile zoologice: totul este gândit şi amenajat astfel încât vizitatorii să poată admira animalele de aproape. Şi aşa este! Întreaga experienţă de la Bioparcul din Valencia este organizată astfel încât să ajungi destul de aproape de animale, iar în cazul lemurilor chiar foarte aproape Smile.

City-break Valencia: o plimbare prin Grădinile Turia - galerie foto

Recunosc că m-am uitat pe harta cu Valencia de nenumărate ori înainte să mă ajung acolo dar nu mi-am pus nici o clipă întrebarea Ce este brâul verde care îmbrăţişează Valencia pe la nord?”. La faţa locului această nespusă întrebare şi-a găsit un răspuns surprinzător : o zonă verde foarte bine amenajată şi denumită Grădinile Turia. Am aflat apoi că Valencia este numită şi "oraşul florilor". Numele i se potriveşte perfect!

Cazare în Valencia : Hotel AYRE ASTORIA PALACE 4* - review
ORAŞELE LUMII

În city-break-ul pe care l-am făcut în Valencia ne-am luat cazarea la Hotel AYRE ASTORIA PALACE 4* (mulţumesc Dianei de la Travel Lounge pentru recomandare şi mai ales pentru răbdareSmile). Hotelul s-a dovedit o alegere bună întrucât era poziţionat central şi serviciile oferite au fost bune.

City-break Valencia: soare şi mare - galerie foto

Dacă ai ajuns în Valencia atunci trebuie să te duci să vezi plaja. Iei metroul şi în doar câteva minute ai ajuns în staţia Neptu, deci eşti la câţiva paşi de plaja cu nisip fin şi apa de un albastru surprinzător. Palmierii exotici te ghidează rapid înspre mare.